Немає зарезервованих препаратів

Як відкрити аптеку

Відкриття аптеки передбачає комплекс обов'язкових організаційних заходів, жоден з яких не можна проігнорувати.

 

1. Вибір приміщення та розташування

Важливість цього етапу не лише в самій можливості відкриття аптеки, а й у її успішності. Перш за все, приміщення повинно відповідати нормам ліцензійних умов. Принципово важливими є наступні фактори:

1. Нежилий фонд або капітальна споруда

2. Загальна площа має становити не менш ніж 50 кв. м. для міста, і 40 — для смт. З них не менше 18 кв. м. - площа торгового залу, 10 кв.м. - матеріальна, 8 кв. м. - кімната для персоналу.

3. Наявність окремого входу або вхід через загальний тамбур

4. Тільки перший поверх.

5. Наявність каналізації та водогону.

Також надзвичайно важливим є місце розташування аптеки. Оптимальним варіантом вважається розміщення на фасадній стороні будинку поруч з динамічним потоком перехожих. Особливою перевагою може стати близькість до медичних закладів та спальних районів з багатоповерхівками, зупинок громадського транспорту, базарів, вокзалів, торгових центрів та магазинів.

 

2. Визначитись з форматом аптеки

На цьому етапі важливо обрати найбільш підходящий варіант, опираючись на серйозні маркетингові дослідження:

● аптека біля дому

● фарммаркет

● аптека-дискаунтер.

Кожен з перерахованих форматів відрізняється спеціфікою організації торгової площі, підбору персоналу, дисконтною політикою, ціноутворенням та бізнес-процесами.

 

3. Отримання ліцензії та дозволу на роботу

Етап передбачає наступні прості кроки:

● підготовка паспорту обєкта,

● узгодження паспорта аптеки,

● підготовка документів в ліцензійній комісії та отримання ліцензії,

● отримання дозволу на роботи.

 

4. Підбір технічного обладнання та програмного забезпечення

  • закупівлю та встановлення комп'ютерного, мережевого обладнання та відеонагляду
  • підбір багатофункціонального програмного забезпечення, яке дозволить максимально автоматизувати процеси.
  • вибір конфігурації торгового обладнання. При виборі варто врахувати формат аптеки та підібрати рішення, яке буде поєднувати зручність і для персоналу, і для клієнтів.

 

5. Набір та навчання працівників

На першому етапі запуску роботи аптеки буде достатньо завідуючого, двох провізорів та санітарки. При виборі варто опиратись на основні критерії:

● Професійність

● Фармацевтичні знання

● Навики спілкування

● Порядність

Завідуючий додатково повинен знати касову дисципліну, бути лідером для колективу, вміти поводитись під час перевірок, знати і використовувати основи мерчендайзингу.

 

6. Укласти договір з постачальниками

На цьому етапі вам доведеться виконувати просту, але дуже старанну роботу. В середньому аптеці необхідно укласти 20-80 договорів. Поступово кількість товару можна буде збільшувати для забезпечення ширшого асортименту та зростання прибутку. Дуже часто виробники можуть запропонувати різні ціни для різних договорів. Наприклад, при передоплаті вартість буде нижчою у порівнянні з комерційним кредитом або ціною реалізації. Однак при відкритті аптеки практично всі кошти вкладаються в товар, тому не варто так ризикувати.

 

На цьому етапі також варто сформувати товарний довідник для оприбуткування товару з допомогою вашого програмного забезпечення. У товарному довіднику буде близько 10 тисяч позицій, правильне групування яких є нескладним завданням, однак вимагає певної компетенції.

 

7. Первинна закупівля товарів

Первинне складання номенклатури. З першого дня в аптеці має бути як мінімум 5 000-10 000 лікарських препаратів. Дуже важливо не помилитися з початковим замовленням, так як замовивши незатребувані ліки ви швидко втратите оборотні кошти. Не маючи достатньо досвіду складно спрогнозувати обсяги продажів на новому місці, тому тут вам знадобиться допомога досвідчених фахівців.

 

З дня відкриття в аптеці повинно бути не менш ніж 5-10 тис. ліків. Важливість першого замовлення важко переоцінити, адже при замовленні неходових лікарських препаратів можна дуже швидко втратити кошти. Допомогти спрогнозувати обсяги продажів у новому закладі можуть досвідчені фахівці. Перша невдала закупівля — замовите те, що не буде продаватись тривалий час, або помилки з обсягами, може дуже довгий час заважати аптеці вийти на оптимальний рівень продажів.

 

8. Реклама

Ефективних варіантів реклами аптеки існує кілька. Найпоширеніший — візуальна реклама: вивіски, вказівники, листівки, штендери та плакати. При цьому не варто ігнорувати два головних принципи — дотримання законодавства та адресація заклику до дії потенційним покупцям.

 

9. Поточне управління

Довготривалий етап, який поєднує управління персоналом та товарними запасами, роботу з базою клієнтів, взаємодію з органами контролю та ведення бухгалтерії. Правильне управління допоможе виправити проблеми перших етапів, однак при неправильній організації процесу може перекреслити всі досягнення.

 

При відкритті аптеки важливо мати попередній власний позитивний досвід відкриття бізнесу та розуміння особливостей функціонування аптеки. Щоб уникнути проблем, ви можете придбати франшизу мережі аптек Добрий Аптекар, що забезпечить вам професійний супровід на всіх етапах та перевірену успішну бізнес-модель з мінімальними ризиками та стабільним доходом.

 

2016 © Всі права захищено
Ми в соц. мережах